Doświadczenia gromadzone przez dziecko podczas różnorodnych interakcji z otoczeniem mogą przyczyniać się do intensywnego rozwoju, mogą mieć mierne skutki rozwojowe lub spowalniać, wygaszać czy zaburzać rozwój jednostki. Również oddziaływania szkoły, w zależności od ich przebiegu i jakości, wspierają potencjał dziecka lub – przeciwnie – blokują go, ignorują, a może się nawet zdarzyć, że wyniszczają. Niniejsza książka, będąca efektem pracy kilku nastu Autorów zajmujących się badawczo pierwszymi lata mi instytucjonalnej edukacji najmłodszych, od słania te mechanizmy i cechy polskiej szkoły, które okazują się czynnikami hamującymi rozwój dzieci, ciekawość poznawczą i motywację do uczenia się. Rozpoznanie tych czynników jest podstawowym warunkiem zainicjowania sensownej zmiany edukacyjnej.

Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych:

  • zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji
  • problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów
  • tworząca się w ich umysłach wiedza

Celem pracy autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.


Powyższy opis pochodzi od wydawcy.

(Anty)edukacja wczesnoszkolna - Opracowanie zbiorowe | Książki

  • Kod produktu: 8SwCr0312463
  • Dostępność: W magazynie
  • 121,06zł
  • 113,25zł


Produkty powiązane

Uwierz w siebie. Profilaktyka wad postawy przedszkolaków - Broda Aneta - Stępień Agnieszka | Książki

Uwierz w siebie. Profilaktyka wad postawy przedszkolaków - Broda Aneta - Stępień Agnieszka | Książki

Skierowana jest bezpośrednio do dzieci i ich opiekunów. Autorki spojrzały na problem wad postawy ocz..

85,90zł 97,62zł